maandag 5 november 2012

Aanvulling katholieke begraafplaats

Meneer Breurken stuurde een mail naar het Cultuurhistorisch Centrum met een verwijzing naar deze foto op zijn eigen website die over zijn familiegeschiedenis gaat. De lezer krijgt een beeld van zijn voorouders en van zijn nazaten. Deze foto staat er bij omdat Herman Breurken rechts vooraan staat en Georg Breurken tussen de misdienaars zit. Die informatie heb ik weer van de lijst die op de site naast de foto staat.

Dit zijn de namen van alle personen op de foto. Staand links van voor naar achter: Be Blixst, Frits Deiman, Johan Wortelboer, Albert Schulte en Pastoor Hanenkamp. Staand rechts zien we van voor naar achter dus eerst Herman Breurken en dan Siep D"olle, Be Andela en Otto ter Reegen. Op de voorste rij zitten van links naar rechts Johan Flint, Willy Deiman, Theo Fling en Willy Bruining en op de achterste rij Jopie Knispel, Willy Flint, Henk ter Reegen, Georg Breurken en Jan R"oben.

Wat me opvalt is dat er licht naar binnen komt via het dak. Zouden daar de glas in loodramen gezeten hebben die wij in de ruimte achter de kapel vonden? Het is op deze foto niet te zien en als ik het me goed herinner was de bouwvergunning er ook niet duidelijk over. Ik ga nog eens even speuren.

In ieder geval is de aanvulling van meneer Breurken er interessant om mee verder te gaan. Zijn site is zeker ook de moeite waard. Er staan veel foto's en andere documenten op die iets vertellen over de familie, maar ook over Winschoten.

Geen opmerkingen: